Gyakorló bíró

Egy gyakorló autósportbíró naplója :)

Friss topikok

Linkblog

2007 tavasza

2007.06.29. 00:21 | GyakB | Szólj hozzá!

A bírói tanfolyam

Emlékszem, már talán február vége lehetett, mikor egyszer csak rákérdeztem a Gabira, hogy te, mikor lesz már bírói képzés?
Erre közölte, hogy már aznap elkezdődött, de ne aggódjak, semmi gond, jövő héten ötre menjek hétfőn, és még nyugodtan csatlakozhatok.
Isteni mákom volt, hiszen az amúgy nem túl szellős beosztásomba pont bele tudtam zsugorítani a bírói szeánszokat :)

Persze rögtön meséltem a barátaimnak, hogy mibe vágtam a fejszémet, hát mindenki csak hüledezett, és jött a szokásos: "neked még erre is van energiád?" című kérdéssor. Hát persze, hogy van! Mindenkinek arra van energiája, amire akarja, és nekem tényleg sok van! Csak néha nehéz, mert az embernek van egy tűréspontja, ahol ha túlfeszíti a húrt, akkor az már visszaüt. De hála az égnek idén tavasszal sikerült ezt megúsznom, talán ez már azt jelzi, hogy kezdem okosan beosztani az időmet :)

Tehát a tanfolyam.
Már a kezdetekben rá kellett jönnöm, hogy ez itt a férfiak világa. Mi nők hol csinálnánk olyat, hogy ötre van megbeszélve a találkozó, és jó, ha fél vagy háromnegyed hatkor elkezdjük? Hát igen, biztos volna olyan, aki késne, na de hogy minden alkalommal ott ülnek az emberek ennyi ideig a semmiért? Ezt máig sem értem, de persze tiszteletben tartom, ez itt ilyen, és elfogadtam.

A tanfolyam maga elég hosszúnak tűnt, kb április közepéig tartott hétfőnként. Volt néhány alkalom, amit különösen élveztem, pláne, ha olyan dolgokkal találkoztam, amit már láttam az életben is, és rá tudtam csodálkozni, hogy jééé, tényleg, ez élesben is így ment.

A tanfolyam során kezdtem szépen lassan megismerni az embereket, megbarátkozni az új bírójelöltekkel is, a végére egész sok embert megismertem, de bevallom, még most is van olyan, akit még nem láttam, hát ugye itt egészen sok ember van, és bár jó a memóriám, arc és név szinten is, azért nem egyszerű ennyi infót befogadni.
Ezért is, ha valakinél hibázok, vagy hiányosságaim vannak, attól én kérek elnézést :)

2007. április 23.

Eljött a nagy nap, levizsgáztunk. Viszonylag nehéz tesztet töltöttünk ki, sok volt benne a rallycross és az autocross-szal kapcsolatos kérdés, amiről bár hallottunk egy kimerítő, és nagyon alapos előadást a tanfolyam során, azért az mégis távolabb állt tőlünk, mint a rallye vagy a gyorsasági szabályok. Ennek ellenére 47 ponttal sikerült végeznem, a maximum 50-ből, úgyhogy azt gondolom, hogy elég jól sikerült teljesítenem. Bár a mai napig sejtelmem sincs, hogy melyik három kérdésben hibáztam.
Kicsit zavaró volt az is, hogy az ünnepek meg más hercehurca miatt csak három hétre rá kaptuk meg az eredményeket, de végülis sejtettem, hogy meglesz.

Sportbíró lettem!!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyakb.blog.hu/api/trackback/id/tr92108148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása